Za úspechom je človek.

Sorry, this entry is only available in Slovak. For the sake of viewer convenience, the content is shown below…

Thursday August 2nd, 2018 - Blog

Sorry, this entry is only available in Slovak. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

O osobnom a pracovnom úspechu, o úspechu ako takom, sme sa rozprávali s riaditeľom hotela Viktorom Kosmákom.

Viktor Kosmák pochádza z tatranskej rodiny. Jeho dedo bol známy doktor, člen mnohých himalajských expedícií. Preto prirodzene Viktor Kosmák inklinoval k horám a po svojich zahraničných skúsenostiach sa vrátil späť do Tatier.

Po návrate začínal pracovať v novo zrekonštruovanom  GRAND HOTELI BELLEVUE ako F&B manažér. Bol zodpovedný za kompletný chod všetkých reštauračných stredísk hotela. Neskôr na pozícii kongresového manažéra začal spolupracovať s klientmi. Nastavoval štandardy hotela a hľadal nové príležitosti, ako zviditeľniť a odprezentovať hotel.

Ako človek, ktorý pozná dokonale vnútorný chod hotela,  ktorý má zároveň otvorený a priateľský kontakt s externým prostredím, sa stal po krátkom čase riaditeľom GRAND HOTELA BELLEVUE.

Aj napriek obsadenosti hotela a svojej vyťaženosti sa s nami rád a ochotne stretol a porozprával nám o tom, čo znamená riadiť kongresový hotel, čo je to úspech, aká je zložitá a kľukatá cesta k nemu.

Čo je podľa vás úspech a čo je meradlom úspechu?

Úspech pre mňa je úspešné dosiahnutie stanoveného cieľa. Človek nemusí zarábať veľa peňazí, byť kariérne vysoko postavený, mať vedľa seba vplyvného partnera. Úspech je čisto osobná záležitosť. Jeho prejavom je spokojnosť a sebarealizácia.

Meradlom úspechu by nemali byť peniaze, obdiv druhých, funkcie, ale spokojnosť s naplnením svojich túžob a cieľov. Nikdy by sme sa nemali porovnávať s druhými, pretože nepoznáte ich možnosti a úroveň poznania.

Ste podľa Vás úspešný? Viete si predstaviť prácu v inej oblasti ako v hotelierstve?

Hotel je ako malý svet. S vlastným systémom a chaosom. Dobrý hotelier by si mal prejsť všetkými funkciami. Ak mu zachutia, nebude sa chcieť presunúť do iného sveta. Vyskúšal som si kuchyňu, reštauráciu, recepciu. Stretol som sa s príjemnými, ale aj nemilými ľuďmi. Riešil som požiadavky skromných aj náročných. Zažíval som veselé chvíle, ale aj také, kedy som chcel za sebou zatvoriť dvere a nevrátiť sa. Neurobil som to. Odpoveď je preto jednoduchá, nie nechcel by som.

A či som úspešný? Som v živote spokojný a byť spokojný sám so sebou, je úspech.

Na verejných fórach je stále viac pertraktovaná téma zamestnanosti. Ako motivujete zamestnancov, aby vám ostali „verní“?

Hostia, ktorí sa k nám opätovne vracajú, sa môžu stretnúť s tými istými čašníkmi, barmanmi, kuchármi, recepčnými a ďalšími zamestnancami. Je to príjemné pre obe strany. Lojálnosť zamestnancov budujeme hlavne prístupom vedenia k personálu. Snažíme sa vytvárať priateľskú atmosféru. Uvedomujeme si, že na pracovisku človek strávi podstatnú časť dňa. Preto je pre nás dôležité, aby jeho výkon nebol negatívne ovplyvňovaný zbytočným napätím.

Ďalšou motiváciou sú benefity v podobe letných dovoleniek v partnerských hoteloch. Zamestnanci môžu vo vybraných časoch využívať športoviská, ktoré sú priamo v hoteli. Ak je to v možnosti hotela, myslíme aj na finančnú odmenu.

Aký máte recept na úspech?

Mať to šťastie pracovať s ľuďmi, ktorým môžete dôverovať. Ja som ho mal. Na každom mojom pôsobisku ma sprevádzali ľudia, na ktorých som sa mohol spoľahnúť. Boli verní, čestní a stali sa neoddeliteľnou súčasťou firmy. Ich lojalita bola zrkadlom spokojnosti hosťa.

 

Did you know that?

With our exceptionally great deals, you can save up to 50% on accommodation and services. Check out our great deals and choose the right one for you.

Special offers

Gift voucher

Surprise your loved ones and friends! Enjoy your gift voucher or thank your business partner and staff for an experience gift! We will send it by post, mail or you can come to us personally.

Gift voucher

Subscribe to news

I send the consent of GRAND HOTEL BELLEVUE, a.s. to send a free electronic newsletter and information about the news and news of the operator to me on my e-mail. I can withdraw this consent at any time in writing at info@hotelbellevue.sk