Za úspechom je človek. Martin Tribula – hlavný čašník Grand Hotela BELLEVUE

Sorry, this entry is only available in Slovak. For the sake of viewer convenience, the content is shown below…

Thursday October 18th, 2018 - Blog

Sorry, this entry is only available in Slovak. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

 

Profesia barman nie je len o fyzických danostiach, ale hlavne o psychických schopnostiach človeka. Každý deň sa stretávate s ľuďmi, načúvate im, reagujete na témy, ktoré si oni sami vyberú, ste im v určitý okamih dňa tým najbližším človekom. Ako vnímate profesiu barmana?
Presne, ako ste ju opísali. Barman je vo veľkej miere psychológ. Partner na komunikáciu. Rozpráva sa so zákazníkmi, je to ich partner, alebo si ich len tak vypočuje.
Dôležité sú však i praktické zručnosti. Musí byť všestranný. Someliér, barista, vedieť sa orientovať sa v druhoch piva, likérov, cigár a podobne.

Ako vnímajú barmana ľudia?
Kedysi bol barman veľmi vážená profesia. Ľudia si ich vážili. V 50. rokoch v rámci štátnej politiky boli vytvorené hotelové školy v Hornom Smokovci a v Piešťanoch. Boli to prestížne školy so zameraním na kuchár čašník.
Z podtatranského vidieka dali priestor mladým 15 ročným dievčatám a chlapcom, aby sa uchytili v hoteloch vo Vysokých Tatrách.
Mnohí tatranskí barmani excelovali na medzinárodných súťažiach, boli účastní na medzinárodných konferenciách a podujatiach. Vďaka svojej pracovitosti sa niektorí stali naopak majstrami odborného výcviku a svoje skúsenosti posúvajú ďalej.
Dnes už ale barmana vnímajú skôr ako človeka, ktorý Vám len pripraví kávu, naservíruje koláč, namieša drink. Nič viac, nič menej.

Aký by mal byť podľa Vás typický barman?
Vždy je to o ľuďoch. Barmani musia mať určité vlastnosti, ktoré sú pre ich prácu veľmi dôležité.

Aké sú to vlastnosti?
Musia byť v prvom rade empatickí. Vedieť sa naladiť na vlnu hosťa. Ďalej komunikatívni, ale i poriadni a pracovití.

Aký je Váš pracovný deň?
Každý deň je iný. Závisí od toho, akých hostí máme na hoteli. Inak sa správajú individuálni hostia, ktorí prichádzajú s rodinami a inak kongresoví.
Ranný hostia prídu na kávu a čaj. Väčšinou si zoberú noviny a nemajú potrebu sa s nikým rozprávať. Vo večerných hodinách už musí byť človek pripravený na nekonečné rozhovory, musí sa viac vžiť do role poslucháča a psychológa.

Čo by mal mať bar, v ktorom by ste si chceli objednať kávu?
V prvom rade musíte cítiť, že si Vás vážia. Že si hneď pri príchode barman všimne človeka. Potom je to samozrejme čistota. Nevojdem do zatuchnutého podniku, kde sú špinavé stoly, obrusy a všetko ostatné.

Čo by ste poradili budúcim barmanom?
Určite aby boli otvorení a nebáli sa nových vecí. Nuž a aby sa učili a pracovali na sebe. To radím nie len budúcim barmanom, ale aj všetkým ostatným.

 

Did you know that?

TripAdvisor has awarded us a certificate of excellence. It offers accommodation, attractions, and restaurants that have received positive reviews for long time.

Show me rooms

Gift voucher

Surprise your loved ones and friends! Enjoy your gift voucher or thank your business partner and staff for an experience gift! We will send it by post, mail or you can come to us personally.

Gift voucher

Subscribe to news

I send the consent of GRAND HOTEL BELLEVUE, a.s. to send a free electronic newsletter and information about the news and news of the operator to me on my e-mail. I can withdraw this consent at any time in writing at info@hotelbellevue.sk