„Izby sú čisté, útulné, dievčatá, ktoré sa o ne starajú, vždy usmiate.“ … výber z dotazníka spokojnostiBožka Jašková – hotelová gazdiná.
Pracujete v hoteli nepretržite takmer tridsať rokov. Menia sa majitelia, riaditelia, ale vy ostávate. Čo je pre Vás na práci v hotelierstve zaujímavé?
Práca s ľuďmi. S hosťami, ale aj s kolegami. Riadim viac ako 20 dievčat. To nie je maličkosť. Každá prichádza so svojimi starosťami, návykmi z iných zamestnaní, ktoré treba mierne upraviť alebo odstrániť. Moja práca si vyžaduje komunikatívnosť, trpezlivosť a veľkú dávku empatie.
Okrem toho, že dozeráte, aby bolo vždy všetko v poriadku, ste veľkou pestovateľkou kvetov. Dokonca i cudzokrajných plodín. Vaše kvety chvália všetci hostia GRAND HOTELA BELLEVUE. Máte špeciálny pestovateľský recept?
Ku kvetom sa správam ako k ľuďom. Som k nim milá a trpezlivá. Možno i prostredie, kde sú umiestnené im pomáha. Kolegovia často nosia svoje kvety na reparáciu. Ja ich oživím a takto zveľadené im ich vraciam späť.
Za päť desaťročí sa v GRAND HOTELI BELLEVUE objavila rôzna klientela. Spomeniete si, ako sa menili hostia?
Kedysi patril hotel individuálnym hosťom. Dominovala nemecká a rakúska klientela, ale i Holanďania, ktorí si vedeli hotelový personál vždy uctiť a dokázali ho oceniť. Nielen milým slovom, ale i finančne. Dnes je už iná klientela. Sme kongresový hotel. Zmenil sa systém. Hostia sú náročnejší. Už nie sú spokojní so štandardom. Sú scestovanejší a preto požadujú i vyššiu kvalitu od nás.
Myslím si, že v minulosti boli hostia vďačnejší.
Spomeniete si na nejakú kurióznu situáciu s hosťami?
Áno. Bolo ich mnoho. Napríklad hostia chceli nožík. Recepčná prepočula a poslala ma na izbu s nočníkom. Hostia to našťastie zobrali s humorom. Mali pri sebe i dieťa, takže sa im napokon zišiel i nočník.
Na hoteli sme mali hostí, ktorí veľmi chceli vianočný stromček. Žiaľ, už všetky boli rozdané na izbách podľa požiadaviek. Chcela som byť ústretová, tak som im požičala fikus. Potešili sa.